♥ ♥ ♥

Kan ju berätta lite om mitt BM-besök i fredags (det är ett bra tag sen)..
Jag fick en annan barnmorska för min var sjuk. Hon var bra med lite osäker på handen när hon skulle sticka mig i armen, och jag är nålrädd också. Jag fick två stick för första blodkärlet gick sönder (hon stack rakt igenom), så jag fick ta ett till lite vid sidan om. Vi kollade hur bebisen låg och den har fixerat sig, alltså kommer den ligga med huvudet neråt resten av tiden. Och den har troligen legat så sedan v30, det är riktigt tidigt egentligen men det känns skönt. Vi lyssna på hjärtljudet och bebisen var vaken så det var svårt att få ett "normalt" hjärtljud, eftersom när bebisen är vaken och rör sig så stiger slag/min, det låg på 150 och på ca 130 när barnet var lugnt.
Jag vägde mig också, har gått upp 8 kg. (man "bör" ha gått upp 11-13 kg i vecka 35 och jag säger bara: ta er någonstans, för jag bryr mig inte) Så nu väger jag 66, vägde som ni säkert kan räkna ut 58 innan jag blev gravid.
4 veckor kvar nu bara! Känns underbart, h*n kan ju faktiskt komma om endast 2 veckor också!!!

Kommentera här: