♥ ♥ ♥

Nyss hemkommen från att spelat golf i berg med Angela, Peter o Kim. Peter vann med 36 poäng, jag kom tvåa med 39 poäng (helt otroligt), Kim och Angela kom på delad tredje plats med 46 poäng. Så jag vann över Kim för en gångs skull. Sen åkt vi in till stan, Gula huset, och åt lite mat. Kim, Angela och Peter tog plankstek med fläskflie och jag tog Gula husets fisktallrik. Hyfsat gott i alla fall, plankan var god i alla fall tyckte dom. Fisken var sådär 1/3 fiskar var godkända, 2/3 såser var godkända och potatisen god.
Nu ska jag och Kim sova, Kim får äta mackor till lunch på jobbet imorgon. Ingen lyx-lunch för honom inte.
1 inger:

skriven

Grattis till silvret i golftävlingen. Inte dåligt. Vi åkte på svenska hurtigrutten i går. Det blev punka på bussen, det var otäckt. Jag trodde att vi skulle åka i diket.Fick nästan panik och tänkte: stanna bussen någon gång, men vi körde på motorvägen så det tog ju en stund. Vi fick vänta på en ny buss. Båda drivhjulen gick sönder. Blev en halvtimme försenade.Chauffören kontaktade båten så att den väntade. Gittan och Bosse var med på resan. Vi hade underbart väder hela resan. Åkte hemifrån kl.06.30 och var hemma 21.30. Jag var knallröd om näsan av solen. Men tråkig nog fick vi ej någon tid att gå i Västervik, det blev att åka raka vägen hem med bussen därifrån. Däremot gjorde vi ett strandhugg längs båtresan vid en mycket gammal nedlagd kolgruva på en ö. Mycket vacker utsikt om man klättrade upp för ett berg. Gick också ner till vattnet och "blötte" mig. Bosse ville bada men hade ju inga badkläder med sig. Tänk att det tog från kl. 9.30-19.00 till Västervik sjövägen, när det är så nära landvägen. Gitta, Bosse och Åke bestämde att vi ska hyra en stuga i Dalarna nästa midsommar. Jag reserverade mig.

Kommentera här: