Redan planering för våren

Igår kväll efter maten, när det redan hade börjat bli mörkt, gick vi ut för att rensa upp en rabatt här utanför så vi kan sätta olika blomlökar inför våren, när vi kom ut o såg hur stor det var insåg vi att vi får köpa två kartonger lökar till haha. Men fint blir det. Ny måste vi vara fixa landet också innan jorden blir för hård, där har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska planera än, men potatis o jordgubbar vill jag ha i alla fall. Sedan fick jag lite tips från svärmor om att köpa stooora höga utekrukor o ha smultron i. Då slipper man sätta sig ner o leta i landet o det blir även snyggt som "inredning"!  Ge gärna lite tips på goda saker att odla i landet, tomater ska vi ha också fast i krukor. 
Innan vi kan odla i landet måste vi hämta en jordfräs men den är så tung så vi tar oss aldrig ork att hämta den haha. 
 
Charlie ville tydligen inte ha macka idag innan dagis, bara smöret. Så jävla äckligt haha, varför tycker så många barn om att gör så? Skrapa i sig BARA smöret? 
 

Kommentera här: