Vabb

Igår när jag var på väg till jobbet så ringer dagis o säger att Wendela spytt. Hade precis lämnat Ljungsbro och jag åker en sån där direktbuss till jobbet,  så den tar motorvägen - nästa stopp Mjärdevi. Jaha.... När jag var framme vid jobbet var Det bara att åka tillbaka till Ljungsbro igen, dock inte med direktbuss utan först ner till resecentrum för att nya buss till Ljungsbro. 
 
Barnen får macka påväg till dagis för att slippa massa stress o gå upp tidigt. Wendela äter alltid upp mackan, men den här gången hade hon tagit en pytteliten tugga på mackan precis när hon fick den o sedan satt hon bara med mackan i handen hela vägen till dagis. Jag frågade om vi skulle kasta mackan när vi var framme - då blev hon ledsen och tog en liten tugga till, medan hon tugga sa hon "inte ha mer". Jag tänkte inte mer på det, tänkte väl bara att hon var trött o inte hungrig, typ. Men jag förstod ju sen varför! 
Gårdagen blev lugn i alla fall, Wendela var rätt så pigg trots allt. Ingen mer spya, skönt! 
 
Trots att Wendela var pigg o så, så var vi hemma idag också. Tror inte dagis uppskattar att man lämnar barnet som spydde dagen innan. Det verkar dessutom som om det var ett klokt val, en kompis berättade att det var massor av barn som hade spytt o fått gå hem igår. Så jag o kompisen tog en dejt med barnen. Vi bor grannar så jag gick över till henne efter frukosten, vi fikade lite o sedan bestämde vi oss för o ta en tur upp till kanalen för o se om vi kunde mata lite änder. Jag skulle bara hem o hämta en tröja till Charlie o Wendela - för säkerhets skull... Kommer ner till porten o samtidigt som jag tittar ut ringer Claudia o säger precis det jag ser - regnet öser ner. Så vi avvaktade en liten stund tills det slutat o sen tog jag på ungarna stövlar o så gav i oss iväg o mata fåglarna vid kanalen, tog även en glass vid kanalen o sedan tog vi en sväng till lekparken. Gjorde ett stopp på vägen för att titta på broöppning o båten som passerade. Barnen var i extas, jag också... Hahaha! Vid klockan ett så gick vi hemåt för o göra lunch. Sedan har vi bara tagit det lugnt resten av dagen. 
 
Snart är det läggdags för imorgon är det jobb o dagis igen! 

 

Kommentera här: