Wendela 4 år

Idag fyller min stora lilla flicka 4 år, och igår firade vi henne hemma hos mormor.
 
Men... vi kan börja med fredagen. Efter jobbet var det julfest med jobbet. Så när jag slutade vid 16.00 så kom mamma och Åke och hämtade mig så åkte vi till dagis och skolan för att hämta barnen. Sedan skjutsade de mig tillbaka till jobbet och så fick barnen sova hos mormor. 
Julfesten var väldigt trevlig. Först blev det julbord och sedan blev det lite frågesport och musik o dans.
På lördagen åkte vi direkt till mormor för att hämta barnen och fira Wendela som fyller 4 år. 
Hon fick nappflaska, blöjor och kläder till dockorna och så fick hon en väska med plånbok och en armbandsklocka. och så fick hon ett köksset från playmobil. Av mig och Alex fick hon en Vaiana-docka, en Elsaklänning och en hund som gör olika ljud beroende på vad man gör med den, den öppnar och stänger ögonen (själv) och vibrerar när den andas (fylls även med luft runt kroppen o magen för att det ska synas utanpå). Till och med jag och Alex gillar den, helt underbar haha.
 
Idag är dagen så Wendela faktiskt fyller år. Vi har varit i Gamla Linköping på julmarknad, vi köpte rökt fisk, brända mandlar och lite godis till barnen. Så mysigt med marknader. De hade även en uppstoppad ren som barnen fick klappa.
När vi gått runt ca en timme så blev barnen hungriga o otåliga, så innan de fick godis så behövde vi äta lite. vi gick till Wärdshuset i Gamla Linköping, men de hade ingen god mat - bara bruna bönor med fläsk, isterband med stuvad potatis och så vidare. Alex sa "typisk svensk mat ju....?" och jag svarade "...Ja, äckligt!" 
Istället åkte vi in till stan, till New York Legends och åt. Perfekt ställe att äta på - god mat och barnen får en lite pysselbok medans de väntar... och bäst av allt, tycker nog Wendela i alla fall, så får de glass efter maten. Som hon har tjatat, trots kylan ute.
 

Kommentera här: