Lägenheten

Jag har fått önskemål på en tour runt i lägenheten.
Absolut, men det får nog vänta lite eftersom hela lägenheten fortfarande är i ett flyttkaos.
Det är sjukt hur mycket kartonger det blir. 
Tiden vi lagt på att fixa i lägenheten har tyvärr inte heller lagts på att packa upp allt ur kartongerna utan snarare att bygga ihop nya möbler, haha. 😂
Vi har köpt massa nytt, vilket är superkul - men det har tagit mycket av vår tid.
Charlie fick ny våningsäng med skrivbord. Jag och Alex köpte helt ny säng med sängstomme och huvudgavel, fortfarande inte kommit upp dock.
Nya lampor till alla rummen. Nytt matbord, vi kommer ha kvar det förra vi hade också, men eftersom det är ett stort matbord med plats för 6-8 personer så har vi köpt ett mindre, runt bord, till köket där vi kan äta mat och frukost till vardags.
Både jag och Alex har pratat om att lägenheten kanske inte är så stor, eller att det kommer kännas så litet när vi får in alla möbler. Men, vi håller båda med om, nu efteråt, att det är snarare tvärtom. Det känns nästan större nu när vi möblerat. Massa utrymme och man märker verkligen hur stora rummen är nu när man fått in möbler och det fortfarande känns luftigt.
Jag har givetvis tagit massa bilder, punktvis på de områden som är fria från flyttkartonger och nya möbler i förpackningar, som jag kan dela med mig av. Här kommer, så länge, en bild på bordet i köket samt nya taklampan, som förvisso hänger en aning snett över bordet.
 
Fler bilder kommer efterhand! 🙂

Kommentera här: