Dag 3 Det här vill jag bli när jag är stor

Det här vill jag bli när jag är stor
 
När jag var yngre så ville jag antingen jobba som polis eller läkare, gärna på akuten.
Men, när jag blev äldre och verkligen reflekterade över vad de olika yrkena innebar så kom jag fram till att.... Polis var svårt, eftersom jag vill absolut inte bära vapen. Ett alternativ var att bli inre befäl, men det har aldrig varit tillräckligt spännande för att fullfölja den drömmen.
Akutmottagningen, eller läkare överhuvudtaget, var också svårt eftersom jag är otroligt rädd för blod. Ett alternativ var att jobba på apoteket - men som ni förstår så är detta ett helt annat alternativ och inte heller det tillräckligt spännande.
Något jag  alltid varit intresserad av, och fortfarande är hur tråkigt det än må låta, är kontorsarbete eller pappersarbete. Vilket är det jobb jag har just idag. 
Jag skulle inte påstå att jag har mitt drömjobb ännu, men jag är på väldigt god väg och jag trivs otroligt bra med det jag gör och där jag jobbar.

Kommentera här: