Dag 5 Mitt stjärntecken & om det passar min personlighet

Mitt stjärntecken & om det passar min personlighet
 
Egenskaper: Envis, beskyddande, lojal, tålmodig, uthållig, stabil, praktisk, realistisk
 
 
Beskrivning: De älskar det goda livet och tar gärna för sig av vad som erbjuds. Oxen uppskattar skönhet och omger sig gärna med vackra saker.
I kombination till trofasthet och lojalitet blir det en person som är bra att hålla i handen när världen skakar. Oxen tänker gärna praktiskt och realistiskt. De tar sällan onödiga risker och gillar inte stora förändringar. 
I en relation är oxen kärleksfull om något återhållsam med sina känsloyttringar. När det väl gäller kan de vara romantiska och omtänksamma.
Viktigt att komma ihåg är att oxen inte är rolig att ha och göra med när ilskan tar över. De kan vara snarstuckna, långsinta och glömmer sällan en oförrätt. Har du blivit osams med en oxen får du helt enkelt skylla dig själv. Livet kan bli riktigt jobbigt om du inte ber om ursäkt i tid.

I det stora hela tycker jag att mitt stjärntecken stämmer bra in på mig. Sen finns det såklart små undantag i även det som stämmer. Här ovan har jag angett det som är typiskt för Oxen och som jag tycker stämmer bra in på mig.
 
I kärlekastron står det att Oxe + Oxe är soulmates - built to last
"Kära Oxe, du har mött din match. Hos din partner kan du hitta allt det som är viktigt för dig – stabilitet, pålitlighet, lojalitet och behov av goda dofter, god mat, fina viner och massvis av beröring. Ni jobbat båda hårt, och njuter så mycket ni bara kan av er lediga tid tillsammans, och svårigheterna är små i denna relation – och sällan av den sort som inte några timmars närhet och ömhet kan råda bot på. Du älskar att ha en partner som förstår exakt hur hen ska uppvakta och pleasa dig, med lika mycket passion som realism. Det här kan gå riktigt långt, så njut!"

...Jag måste säga att detta stämmer otroligt bra!

Kommentera här: