Dag 8 Saker jag är rädd för

Saker jag är rädd för
 
När jag tänker på denna fråga för att kunna besvara den undrar jag samtidigt om jag är en rädd person över lag. Jag är rädd för ganska mycket, även om det mesta är ganska små saker och ganska "normala".
  1. Höjder. Jag kan inte stå nära kanter vid höga höjder. Det värsta som finns är glasstaket på höga höjder, eller vanliga metallstaket där det är brett mellan staketstolparna.
  2. Insekter och småkryp. Här räknas allt in... Spindlar, myror, flugor, skalbaggar, fjärilar, nyckelpigor, maskar, ormar osv osv.
  3. Döden. När jag var liten så kunde jag få panikattacker av att tänka på döden. Att jag aldrig mer kommer kunna tänka, känna eller se.
  4. Att bli döv eller blind. Tanken av att inte kunna se, speciellt, gör mig rädd. En kombination av detta skrämmer livet ur mig.
  5. Blod. Jag har, sedan jag var liten och skadade mig så det kom stora mängder blod, varit väldigt rädd för blod. Jag får ont i kroppen och mår väldigt illa när jag ser blod på mig själv eller någon annan.

Kommentera här: