Hovmästarpaj med lax


DATUM 2012-08-31 KLOCKAN 23:41:46
Hovmästarpaj med lax
Ingredienser 4 personer
5 ägg + 2 äggulor
Cayennepeppar, efter egen smak
1 dl koncentrerad äpplejuice
300 g kallrökt eller gravad lax
4 dl vispgrädde
4 salladslökar
2 msk flytande honung
1 dl finhackad dill
½ dl dijonsenap
4 små färdigköpta pajskal, ca 15 cm i diameter
 
Gör så här
  1. Sätt ugnen på 225°C. Förgrädda pajskalen mitt i ugnen ca 10 min. 
  2. Gör fyllningen: Vispa ägg, äggulor, dill och grädde. Tillsätt äpplejuice, senap och honung i smeten. Smaksätt med cayennepeppar. 
  3. Skär laxen i strimlor. Skölj och finhacka salladslöken. Fördela laxstrimlorna och den finhackade sallads-löken i det förgräddade pajskalen. 
  4. Häll fyllningen över laxen och löken i pajskalen.
  5. Grädda pajerna mitt i ugnen ca 30 min eller tills fyllningen känns fast när man petar på den. Servera gärna pajerna tillsammans med en fräsch grönsallad.

Kommentarer

OBS! Att spamma eller att göra reklam för sin blogg (att bara skriva sin bloggadress i en kommentar) är inte tillåtet!
Allt sådant tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: