Bloggpaus

Nu är jag tillbaka igen. Med dåliga nyheter....
Charlie har fått svinkoppor... Först trodde vi att det var vattkoppor, eftersom det går på dagis. Men när jag pratade med 1177 (på lördagen) så tyckte jag att det påminde om svinkoppor. Jag ringde VC på måndagen (igår) när dom öppnade o fick en tid vid kl 2, dom hade som vanligt såklart inga tider förrän om två dagar men tjatar man lite så vips finns det några trots allt.. Första sköterskan tyckte vattkoppor men hon ville att en till skulle kolla o hon kom fram till att det verkligen var svinkoppor. Han hade så mycket utspritt, munnen 5st o rumpan , låret 3st o örat, så han fick antibiotika i 7dagar. Hoppas att det hjälper bra. Jag tvättar lite då o då med asolsprit. Köpte även microcid som är mot svinkoppor (torkar ut såren), men det körde jag bara med nu innan jag var till VC, det får räcka med asolsprit o antibiotika. Den skulle tydligen vara jätteäcklig men Charlie tar den jätte duktigt, igår tog han den utan några problem o idag trodde jag att han skulle vägra lite eftersom han nu vet hur den smakar med han tog ut nappen självmant när han såg att jag kom med flaskan. Riktigt skönt! 
 
Vi har väl inte gjort något speciellt sedan sist. Minns inte riktigt vad jag skrivit, så ni får ursäkta upprepningar..
Jag följde med SSK-grabbarna på ett spinningpass på FRISK i stan. Det var riktigt skönt, Charlie o Wendela var hos farfar o Camilla sålänge, Wendela hade varit lite tjurig (hihi) o Charlie hade lekt på som vanligt... Mja, hon är en bestämd liten kicka! MEN, hon är faktiskt väääldigt glad o pratig. När hon är hemma med mig om dagarna (mammas flicka) så är hon glad o pratar hela tiden vaken tid, hon gnäller till lite när hon är trött o så lägger man henne i vagnen, på sidan är viktigt, o hon somnar direkt. Enda gången hon är lite bråkig är om hon är för trött när hon ska läggas då är har hon svårt att "varva ner", tex om man är iväg mycket under dagen o lyfter i o ur vagnen/babyskyddet o hon får vakna o somna om hela tiden då förstörs sömnen på kvällen o hon är lite tjurig. Men annars är hon lugn o glad på dagarna, hon skrattar o leker :)
1 Rebecka:

skriven

Stackarn :(
Elliot är med sjuk och ska äta penicillin i tio dagar.. Jäkla sjukdomar!

Svar: Usch, vi kan hoppas att vi får vara friska o njuta heeela sommaren i stället!
Elita Jansson

Kommentera här: