Vad gör en "TeamLeader"?

Nyligen lämnat av barnen, wendela på dagis o Charlie hos Jonathan. Charlie åker med en kompis till skolan, han bort nämligen påväg till Wendelas dagis, så de åker tillsammans till skolstart istället för fritids på morgonen. Perfekt, slipper jag dessutom gå fram o tillbaka, skolan ligger nämligen åt andra hållet.
Jag sitter på bussen mot jobbet o efter denna jobbdag är det långhelg! Jag kan dock inte säga att jobbdatorn får långhelg. Jag har mycket att fixa o tiden räcker inte riktigt till såhär i början innan man kommit i fas. 
 
Ni undrar säkert vad jag gör på jobbet? 
Jag ska berätta!
Jag är teamledare på Releasy - Releasy är en av Sveriges ledande aktörer inom kundservice och försäljning.
Men, för att förtydliga vad jag faktiskt gör skulle jag ändå vilja säga att jag är gruppchef. Jag gör så mycket mer än bara leder en grupp. Mitt team består förövrigt av 15 personer.
Jag ansvarar för samtliga i mitt team - att de mår bra, att de delar samt följer företagets värderingar och policy. 
Jag ansvarar för att mitt team är lönsamt - att vi drar in pengar till företaget.
Jag ansvarar för att alla har rätt kunskapsnivå och att kvaliten är på topp.
Jag anvsarar för, och att följa upp, sjukfrånvaro - se till att alla får den hjälp de behöver för att vara friska och krya.
Jag attesterar deras löner.
Jag coachar, samtliga i teamet, genom feedbacks och medlyssningar.
Jag har delvis ansvar för kontakt med uppdragsgivarna, men jag har även utöver detta fullt ansvar över ett av våra konton.
Utöver alla dessa ansvarsområden så har vi möten, möten, möten och möten. Och ibland, har vi även ett till möte.
Så i det stora hela - väldigt mycket att göra! Och lika mycket som det finns att göra är det kul!!!
 
Det var det - och säkert massor som jag missat... Frågor?

Kommentera här: