Lördag

Jag tar det här inlägget en dag sent. Det var så mycket igår så jag hann liksom inte med, fanns inget bra tillfälle att sätta sig och skriva.


Vi fick ingen direkt sovmorgon igår men vi gick inte upp speciellt tidigt heller. Vid ca 8 gick vi upp och åt frukost.
Vid klockan 11 gick Charlie till Jonathan på 6 årskalas. Jag kom o hämtade honom igen vid 14.
Medan Charlie var på kalas så åt vi lite goda baguetter hemma o drack kaffe.
Wendela ville ha en liten kopp med lite kaffe också, precis som Alex. Så det fick hon, kaffe med apelsin/choklad o lite grädde. Hon drack inte alls mycket, men hon sa att det var gott. Så himla söt! 

När vi hämtat Charlie från kalaset så kom Alexandras mamma o hämtade oss o då åkte vi o mötte upp min mamma o Åke. Sen åkte vi till landet, till Alex mamma.

Vi fick jättegod mat! Hjortstek o hasselbackspotatis, med kantarellsås o rödvinssås. De fanns över rårörda lingon o hjortronsylt med någon rom i tror jag det var. Gott vad det i alla fall! 
Sen bjöd Doina, Alex mamma, på hembakt citronkaka till kaffet. 
Vi stannade enda inpå natten, jättetrevligt! 
Innan vi åkte hem så fick vi med oss en lammstek o lite lammfärs. Det är lamm från deras egen gård, herregud vad gott! 
Charlie var trött redan påväg till landet... 

Nu är vi påväg till mamma för att fika lite. Sen blir det bara lungt resten av dagen. 

Kommentera här: