16 juli 2009

Nu är det 2 veckor och 5 dagar sen jag gjorde ett blogginlägg..

Men jag har verkligen inte haft lust att skriva blogg..

Finns både för -och nackdelar med att blogga.. Nackdelen är att man måste orka skirva ofta så man får med att, och det gör ju att fördelen blir att man kommer ihåg vad man gjorde när. :)

Och ni måste ju hålla med om att det är grymt kul att läsa gamla inlägg, massa gamla minnen.

Så fördelarna kanske väger över. Jag får helt enkelt börja blogga igen då..


Tyvärr så kommer varken jag eller ni få veta vad jag gjort dom senaste 2 veckorna. För jag minns knappt själv :) Har inte supit bort mina sista hjärnceller som man nästan kan tro med mitt minne ibland, haha.. Nej, det har inte blivit mycket festande. Men jag har ändå haft väldigt kul.


Kan berätta en lite halvkul sak.. eller ja, roligt för dom med skadeglädje och tråkigt för mig, haha! Det bjuder jag på..

Jag vet inte om jag berättat innan i något inlägg att efter jag var i sommarstugan med Sebbe, Jocke, John och några till så fick jag en gigantisk tova i håret, så jag var tvungen att klippa av mycket av håret. Underhåret klarade sig i alla fall, så jag fick som en uppklippning i håret. Och jag avskyr verkligen att ha kort hår, även om det bara är lite uppklippning..

Såå, jag fick för mig att jag skulle färga håret blond och köpa hårförlängning! Vilket jag gjorde.. Först färgade jag håret pärlblond och det blev inget vidare.. Någon dag efter så kom min hårförlängning och jag färgade håret med samma färg igen och skulle färga hårförlängningen i samma färg (hårförlängningen var platinblond), men till min och Johannas stora förvåning så hjälpte inte färgningen något på hårförlängningen, färgen tog inte (nej, det var inte äkta hår.. det var värmetåligt fiberhår, men man måste ju pröva?) och på mitt hår tog det inte så bra heller.. SÅ tredje gången gilt för mitt riktiga hår så gick jag till en frisör idag på morgonrn (8 på morgonen, så tidigt har jag nog aldrig färgat håret) och tänkte varför göra som alla fjortisar, färga håret platinblond och hårförlängning? haha... Och straffad blev jag för det också tror jag. För när jag kommer hem så ser jag ju att det inte alls var samma färg i topparna som hårförlängningen, vilket jag tyckte att det var i salongen... Som tur är så har jag silvershampo, så jag får väl testa med det, så får jag se. För nu är jag trött på att gå runt med "bad-hair-day" i 2 veckor ungefär!

Men nu ska jag inte sitta här och klaga, utan jag ska gå ut på balkongen, ta en cigg och klaga i mina tankar över hur korkad jag kan låta mig själv vara! :)




Kommentera här: