Så jävla trött på detta

Haft en fantastisk eftermiddag och kväll med först Emelie på Espresso House, sedan en sväng på stan med Lina och mat och efterrätt på pinchos sedan avslutade vi kvällen på Espresso House med en kopp te och en pratstund.
Dagen på jobbet var lugn för min del. Min röst har varit lite svajig så jag har suttit med pappersarbeten i tre dagar för att vila rösten. Så på måndag är jag tillbaka som en ny person. Emelie älskar min hesa röst och tycker jag är sexig. Det är det slut på snart! Back to the old me, inte sexig! Hahaha....
 
 
Alltså denna renovering är det värsta jag varit med, o jag är så förbannat trött på det nu. Jag trodde jag var trött precis efter renoveringen när jag inser hur mycket tabbar som gjorts o hur mycket dom klantat sig o "tagit bort" från avtalet. Men nu har det gått över gränsen. Jag är så jävla förbannad. Om jag var trött precis efter renoveringen så behöver jag ett nytt ord för trött nu, så trött är jag på detta nu. Förstår ni? Här ska ni få en lista på alla fel dom gjort..........
 
Det börjar med att vi får ett avtal som vi ska skriva under för att godkänna hyran tillsammans med vad som blir nytt.
Där står det dubbel kyl o frys. - En vecka innan det ska vara helt klart åker jag hem för att titta, då har jag fått ett kombiskåp istället. Ringer stångåstaden o påpekar detta. "Ja, vi vet. Det blev fel i planeringen och vi vet att det har brist i våran information till hyresgästerna. Det får inte plats med dubbel"
Under samma samtal påpekar jag att dom har inte förberett något för en diskmaskin heller. Det bad hon om ursäkt för o skulle fixa. Skulle få gratis installation av diskmaskin som "plåster på såren" för kyl/frys. Dom kunde inte komma samma vecka (Ringde på måndag eller onsdag), utan skulle komma veckan efter. Fredagen veckan efter ringer jag o frågar hur det går.. Hon svarar då att "eftersom det redan är så många entreprenörer inblandade så blir det så rörigt så NÄSTA vecka kommer dom ringa dig". Jag TROR att dom ringde i mitten/slutet av veckan därefter. 
När dom flyttar skåpet där diskamskinen ska stå ser vi att det finns ingen chans att varken en "normalstor" (60cm) diskamskin ELLER en "halv" (45cm) har en chans att få plats för att dumjävlarna har satt ett avloppsrör som sticker ut 20 cm från väggen o en höjd på 15 cm. Crendo (som skulle göra installationen) åker skrattandes därifrån. Jag springer runt för att försöka få tag i någon idiot som kan kolla på röret för o avgöra om något kan göras. Tillslut får jag nog o ringer byggnadsansvarig som kommer o kollar. Dom fixar röret efter 2 dagar. Men har inte tid att installera diskamskinen. Crendo kommer tillbaka o fixar det. Inser också att dom som har fixat röret o flyttat på diskmaskinen även har bucklat den på framsidan. HEJ Å HÅ! 
Dom har skvätt färg o spackel överallt på golvet så det är stora vita fläckar här o där, i taket har någon amatör målat med 3cm tjockt lager med färg på ETT ställe i en 30cm bred linje längs väggen.
Badrumsgolvet lutar (enligt en ej utbildad Elita) inte tillräckligt ner mot brunnen, duschdörrarna stängs inte ordentligt, man får ta i som ett as (o jag är stark, hehehehe), så även fast jag har helt stängda dörrar så har jag vatten ända bort i andra hörnet av badrummet runt toalettstolen.
Badrumsdörren är "sne", stänger man den inte helt så åker den upp.
Tapeteraren har jag ringt om tre gånger, sista gången så sa han "jag lägger en beställningen på det nu" jag tänkte "Nä, men så tidigt?!....... borde väl gjorts första gången?!" Han skulle ringa i andra veckan i november och även varit klar då. Han har fortfarande inte ens ringt....
Tillbaka till kyl/frys. Hon på stångåstaden påpekar under ett samtal när jag ringer till henne för att klaga att jag visst kan få dubbel kyl o frys (så det fick alltså plats era dumma jävlar?!), Detta var i samband med diskmaskinen, så slutet av september. IDAG, 19/11 har jag fått dubbelt....... KOMBISKÅP.... alltså inte dubbel kyl o frys som jag skulle få från början enligt avtalet o som hon sedan lovade mig i telefon. Utan jag har fått två kombiskåp. Under korrigeringen av ett till kombiskåp så har dom nött bort massa färg i taket, golvlisten ligger på golvet, inget är fogat eller spacklat (eller vad fan det heter o hur man gör) i hörn, mellan kakel o bänk osv osv. Bänken står lös så den går att rubba. Över kombiskåpet, mellan överskåpet och taket är det en springa på 1 cm, vilket det inte är på det andra kombiskåpet, väggen mellan bänk o kylskåpet går inte ända in till väggen så där är det också en springa på ½-1cm så man kan se bakom kylen, typ........ Bänken som dom kortat av har massa hål på sidan nu eftersom den yttersta bänken är borttagen o den satt fastskruvad i denna bänk........
Jag kan ha glömt massor. STÅNGÅSTADEN ni kan dra åt helvete, påvägen dit kan ni kompensera mig med MINST en gratishyra till. Eftersom den första gratishyran fick alla, o skulle alla fått även om det blivit problemfritt. IDIOTER!
 

Kommentera här: