Dejt night

Nyligen hemkommen från en mysig kväll o god mat med Lena. Vi bestämde oss för att gå till Jade.
De hade buffé, och vem älskar inte buffé! De hade lite av varje, vilket var trevligt.
Varma rätter från Kina och Thailand. Sushi. Din Sum. Soppa. Mongolisk barbecue, man fick alltså plocka ihop råa grönsaker och kött/skaldjur och sedan stekte en kock maten i valfri sås. Och dessert, såklart.
Som bilderna nedan visade så smakade jag lite av nästan allt... Utom soppan och sushi. Trots att jag lämnade minst hälfen varje gång, orkade jag inte testa allt. Haha...
Jag gjorde egen mjukglass, det är fasen inte så lätt! Eller gjorde själv, jag läste manualen som stod på maskinen fem minuter (tre korta rader med text), drog ned en spak och sedan tillbaka upp igen när man var klar. Den vart lite sne, men väldigt god!
 
Nu kollar jag på 24 timmar i häktet, och jag tror att det handlar om att lösa ett brott på 24 timmar... Jag har inte hängt med riktigt.. Det handlar i alla fall om en kvinna som är misshandlad och mannen som är ytterst lite skadad är misstänkt gärningsman, i början pratade de om något barn... Men sedan dess har inget mer nämnts om dem, jag misstänker att de mördades??? USCH!

Kommentera här: