Stress

Inatt har jag drömt mardrömmar hela natten. Jag är så trött! Jag var jättetrött igår när vi gick o lade oss, o jag är fortfarande jättetrött...

Sista mardrömmen vaknade jag från gråtandes, jag tror att jag måste vaknat av att jag grät, alternativt av att Alexandra klappade på mig o försökte lugna mig.
Det var en halvtimme innan klockan skulle ringa. Jag somnade om, o var för trött när klockan ringde. Så jag fick stressa ihop allt. Tog med frukost till jobbet. Glömde glasögonen hemma så fick gå tillbaka o hämta dem.

Nu sitter jag i alla fall på bussen, i tid till jobbet. Vilket är huvudsaken!
Idag ska jag använda min tid till att medlyssna massor.
Innan jag började vara trainer då förklarade jag ofta för Alexandra (som faktiskt är teamledare) hur hon skulle hinna med allt.
Igår, när jag hade avklarat första feedbackmötet, så skulle jag boka in resten av agenterna. Först o främst måste jag ha lite tid innan så jag kan kolla siffrorna o se så allt stämmer, medlyssna lite så jag har en överblick av hur personen jobbar. Så jag sprider ut dem lite över nästa vecka... Jag tar ca 5-6... Känner mig nöjd. Så kollar jag tillbaka på dokumentet med namnen på hela teamet... Det är typ lika många kvar!!! Mitt tips till Alexandra, och mig själv, var att ta alla I början av perioden. Om någon råkar vara sjuk eller något annat inträffar då har man spelrum att flytta fram. Skjut mig. Det är som ett pussel med 1000 bitar, och jag har bara medlyssning o feedbacks. Inte massa möten o annat som måste fixas, son personalfrågor, attestering.... Heeeerregud! 

Men, missförstå mig inte. Det är KUL och stressen är en bra stress, man får aktivera hjärnan o verkligen tänka o vara uppmärksam. Det här är den bästa stressen. Stressen man känner på jobbet är en helt annan än den man känner hemma, till exempel. 

Kommentera här: