Trötta familjen

Idag var det jobbigt att kliva upp ur sängen. Låg, som vanligt, kvar lite längre än vad klockan säger är OK.

Charlie o Wendela var också trötta. Wendela vägrade sätta på sig tröjan.

Charlie skulle ha med sig innebandyklubba till skolan, men inte kicken. Så det fick o gjorde han. Tog vagn till Wendela för att det skulle gå fortare o för hon var så trött.
När jag lämnar Wendela på dagis så lämnade vi innebandyklubban I vagnen utanför sålänge, o där blev den kvar insåg vi halvvägs till skolan. Jävla skit.
Väl vid skolan kom jag även på att det är idrott på skolan o Charlie har inga kläder med sig. Fan!
Kollade klockan lite snabbt o säger till Charlie att jag springer hem o hämtar den andra klubban, så kommer jag snart.
Springer hem, hämtar klubba o kläder till idrott. Kommer tillbaka till skolan o lägger av allt. Pussar Charlie hej då o vinkar. 
När jag är påväg ut från skolgården så börjar mina hörlurar, eller snarare musiken, hacka. Jag lyssnar på musik offline, alltså utan internet. Så det var konstigt tänker jag. Fortsätter gå, och det fortsätter. Faaaan, mobilen! Den ligger kvar i Charlies fack! Herregud! 

Å andra sidan.... Perfekt system för att hålla reda på mobilen.... Suck. 
Nu sitter jag på bussen. Wendela har allt, Charlie har allt, jag får kaffe o macka på jobbet. Gott kaffe, god macka. 
Charlie berömde även mackan, han fick samma igår. Den var väldigt god! 

Vi har äntligen beställt mat o leveransen kommer ikväll. Så skönt att slippa handla! 
Jag rensade ur min garderob igår på kläder, fick bort ganska mycket. En hel kartong. Så nu har jag istället ett helt förråd med kläder, jag överdriver inte ens, tyvärr. 

Denna väntar på mig på jobbet dessutom 😳🙊

Kommentera här: