Ny säng

Inatt har vi för första gången sedan flytten sovit i en vanlig säng, innan har vi lagt en resårmadrass på golvet och sovit. Men medans jag jobbade igår s har Alexandra slitit med vår sängstomme helt själv, så inatt fick vi sova gott i en riktig säng.
Jag skulle inte påstå att jag är direkt utvilad, dock. Vi har några dagar och nätter att ta igen!
Igår kväll efter jobbet så tog vi lite snabb mat innan vi skulle iväg till stan. Vi åt sushi, så gott!
Sedan gick vi till Stan för att träffa min kusin, från pappas sida. Jag har aldrig träffat henne innan - vad jag kan minnas.
Det var så sjukt roligt, jag har knappt träffat någon släkt på pappas sida. Alla säger att Jansson-släkten har så starka drag och personligheter och igår vart det så tydligt. 
Jag har tidigare sett bilder på kusinbarn, varav ett är läskigt lik min son. Och då är dem inte ens nära släkt.
Vi är alla på den sidan fruktansvärt envisa, jag också. Vi har alla en speciell humor och ansiktsdragen är väldigt lika. När jag satt framför Jenny, min kusin, igår, så tänkte jag att "det där är jag", hade jag tagit av mig glasögonen så hade vi sett ut som syskon.
Det är såklart inget unikt att man är lik sina kusiner eller släkt i övrigt - men eftersom jag aldrig träffat dem eller ens vetat att de existerar egentligen så är det stort och väldigt lättande att veta vart allt kommer ifrån. 
Jag är självklart lik min mamma på många sätt, men jag är väldigt lik min pappa, och den sidan har jag aldrig träffat på det sättet. Men nu har jag fått en annan förståelse för mig själv, varför jag är på ett visst sätt. Låter det konstigt?
 
Nu ska jag jobba, hoppas på en lugn dag som igår.
Ikväll ska vi nog bara ta det lugnt och inte göra något ansträngande, kanske plocka upp lite småsaker ur kartongerna och sedan bara kolla TV. Det var så länge sen vi satt ner i soffan och bara myste och kolla TV.
 
 

Kommentera här: