Hur mycket spenderar jag på restaurang?

Efter jobbet gick vi till en libanesisk restaurang på stan som heter Merwah, älskar maten där!
Vi slog på stort o körde 14 kalla o varma små rätter o en grillmix. Vi blev mer än mätta. Servitören frågade om vi var säkra på om vi ville ha 14 st plus en grillmix och om det endast var vi två, haha.
Man ska inte underskatta två, till det yttre, smala små tjejer. Vi kan vi också, bara det är gott! 

Jag älskar att vi båda älskar mat så mycket. Jag är framförallt förtjust i utländsk mat, kanske för att matkulturen är så mycket större I vissa andra länder. 
Alexandra har lagat rumänsk mat till mig och det har varit supergott, Alexandras mamma har bakat rumänska kakor/bullar och det kan ju inte vara annat än gott. 
Efter maten, vilket var tur att det var efter och inte innan, så säger Alexandra "Gissa hur mycket vi har spenderat på restaurang denna månad"... Oj, tänker jag. Vill jag veta? Helst inte, antagligen. Det visar sig att vi har spenderat närmare 5 tusen.
Helt ärligt, nu får vi ge oss.

Nu har vi lagt oss i sängen och ska kolla Alfons Åberg och Karlsson på taket. Alexandra har aldrig sett filmerna så jag hoppas att hon älskar dem lika mycket nu som jag gjorde när jag var liten! 
Vi har några filmer att ta igen... 

Kommentera här: