Söndagsjobb

Nyss kommen till jobbet och försöker installera mig...
Alexandra fick ligga kvar hemma i sängen och sova, väldigt fuskigt.
Det var lite kyligt ute på morgonen - snarare iskallt. Ingen mössa, vårvantar, ingen halsduk och vårskor. Väldigt kallt med andra ord.
Busschauffören hade dessutom försovit sig så jag fick vänta extra länge på resecentrum i det sköna vädret. Ca 5 minuter för sent fick en annan busschaufför ta över turen och gasade in på stationen - honom åker jag gärna med ,tänkte jag, 70 km/h på 30-väg.
 
Medan jag jobbade igår så var Alexandra en sväng till biblioteket här inne i Linköping för att leta efter en bok om programmering till sig själv. Jag passade då på att be henne låna Camilla Läckbergs bok "Predikanten"... Väl på biblioteket frågar hon mig om jag vill ha ettan eller tvåan. Eftersom jag vet att, precis som andra böcker kan ha, så har även denna bok olika omslag, så jag svarar att det är samma bok - ta vilken som helst. Gulligt, tänker jag, att hon inte fattar en så enkelt sak...
Som tur var tog hon ettan, jag ska visa och berätta varför det var tur...
Boken är för de med nedsatt syn, eller bara lässvårigheter. För bokstäverna är i storlek 700%.
 
Jag hoppas i alla fall på en lugnare dag på jobbet idag än vad bussturen jag fick till jobbar var. Det ska nog inte vara några problem. 
Jag tänker mig att jag ska medlyssna - remote. Dricka upp jobbets te och jobbets bubbelvatten. Äta lunch, kanske fylla på med lite nötter. Kanske hjälpa någon agent, om de ber snällt. Jag tänker inte ta emot några sjuksamtal och jag vägrar råka ut för tekniska problem idag.
Helt enkelt - Jag önskar en lugn dag utan problem. Men, jag kommer bli tvungen att göra allt det där tråkiga med ett leende på läpparna oavsett - för det ingår.... Tydligen.

Kommentera här: