Nya naglar

Jag ser att ni är inne och "läser" trots att jag inte publicerat något på ett tag. Förlåt, för det!
Ibland är det bara fullt upp och tiden går åt till annat, helt enkelt. 
 
Jag tänkte i alla fall uppdatera bloggen, lite smått, så det inte är helt dött.
Snart är det midsommar och då vill man såklart ha nya och fräscha naglar!
En av mina naglar hade, för första gången någonsin, släppt lite. Om jag böjde den så hade akrylen släppt från min egen nagel så jag kunde titta in under. Den släppte som tur var aldrig helt - så jag gick utan nagel, men det var inte långt ifrån. Salongen jag brukar gå till var dessutom helt fullbokad månaden ut. Så jag har suttit som en tok och letat efter lediga tider som fungerar.
Det enda som fanns kvar var Lily Garden, där jag gjorde mina naglar första gången. Jag var så sjukt missnöjd. 
Det var ojämt målat, pärlorna var sneda, naglarna var olika långa, snett filade osv osv.
Tro det eller ej - jag bokade tid på Lily Garden ändå. Igår var jag där och gjorde om naglarna. Jag tänkte "hellre lite sneda naglar, än ett finger utan nagel" Jag tog en diskret färg som inte skulle synas lika mycket om det var ojämt målat och jag tänkte vara den där jobbiga kunden om det blev snett eller ojämn längd.
Det blev helt OK, faktiskt. Jag fick fila till dem lite på sidorna hemma.
Jag vet inte hur de filar.... De filar inte enda in till naglen, så min egen nagel sticker ut som en liten tagg längst in. Färgen är lite ojämn målad, men syns inte om man inte kollar väldigt nära och noga, sedan om man ska vara vädligt petig så tar de inte bort nagelbanden ordentligt - vilket gör att naglarna inte ser nygjorda ut lika länge. De är jämn längd och form i alla fall.
 
Här kommer bild från första besöket, där jag var väldigt missnöjd
 
.... Och här kommer gårdagens resultat
 
Ni kan ge er på att jag kommer boka en ny tid på min vanliga salong inom kort! 😄

Kommentera här: