1 år & Födelsedagsfirande ❤

Idag har jag och min soulmate varit tillsammans i ett år!
 
Jag är lika nykär som jag var i början, om inte mer nu. Det bästa som finns är att få leva tillsammans med sin bästa vän och kärlek, hon är verkligen min soulmate. 😍
Vi uppskattar samma saker i livet, vi har ungefär samma tankegångar på många sätt. Hon är underbar med barnen och snart flyttar vi äntligen ihop på riktigt! 🙂
 
Jag jobbar denna helg och vi har egentligen inget speciellt planerat ännu - vi får se vart kvällen tar oss! 😃
 
Men, eftersom jag inte har så mycket att säga om idag - så tänkte jag berätta om min födelsedag!
 
29 år, den 13 maj.
 
Den började med lite sovmorgon. Jag märkte inte ens att flickvännen gick upp ur sängen, men vaknade av att hon kom krypandes upp i sängen och väckte mig med ett Grattis och en puss. Jag fick blommor som hon åkt iväg för att köpa till mig, sedan fick jag en present. Till min stora glädje var det ett fitbit-armband!!! Jag hade tidigare ett Jawbone, som slutade att fungera sedan en tid tillbaka. Så jag var lyckling när jag fick detta fitbit-armband!
När jag öppnat paketet tog jag en dusch medan Alexandra installerade appen och kopplade ihop armbandet med min telefon. När jag var duschad så sa Alexandra att jag skulle sätta på mig baddräkt - det gick att byta om där också men det var smidigare att ha under tyckte hon. Sagt och gjort, vi satte oss i bilen. Jag fick ledtråden "Blöt, smutsig eller sola?", lite nervös blev jag när vi satt i bilen påväg någonstans. Ibland förvirrade hon mig med att säga "....eller har jag bara lurat på dig baddräckt utan anledning?". Jag visste ingenting, jag gillar egentligen inte överraskningar på detta sätt eftersom jag har sånt kontrollbehov...
Vi letade parkering en liten stund och sen promenerade vi en stund - vi kom fram till Best Western hotel - FRUKOST! Hotelfrukost, det bästa jag vet! 
Alexandra satt och kollade runt, vilket gjorde mig sjukt nervös - skulle någon komma??
Ingen kom. Efter frukosten tog vi en promenad ner över stan och satte oss på en bänk. Promenad i helt fel riktning och sittandes helt i onödan för att sedan plötsligt gå därifrån.
Vi gick till bilen, åkte och tankade och Alexandra ställde in GPS:en. Hon hade bara koordinater, vilket var lustigt.
Jag sa till henne "Du kan skriva adressen, jag kollar inte", varpå Alexandra svarar "...och om det inte finns en adress då?". Nehe? Då tänkte jag snabbt - bada, kanske i Värnamon eftersom vi diskuterat det innan. 
Vi åkte i rätt riktning för att vara påväg dit. Men när jag efter en stund vågade mig på att kolla ned på GPS:en så såg jag att vi var inte långt ifrån slutdestinationen,det var långt kvar till Värnamon men jag såg vatten till höger. Jag tänkte tanken, som man inte får tänka när man får saker, "Nej, snälla säg inte att vi ska bada ute i sjön på ett litet badställe?!". När man får presenter så ska man vara tacksam. Men just där och då kände jag mig mest nervös och obekväm. En sån där stadstjej som inte riktigt gillar små avskilda svenska badställen med stenig botten eller massa alger och andra slemmiga växter. Hahaha, mår illa bara jag tänker på det. Värnamon hade såklart fungerat!
Efter några kilometer försvinner i alla fall vattnet så långt ögat når och vi närmar oss... Jag har återigen ingen aning.. Området är öppet och när vi kommer närmare så ser jag texten"SPA", fortsätter läsa och det står Högby SPA och Konferens. Jag studsar upp o ner på mitt säte och slänger mig över Alexandra såfort vi kommer ut ur bilen.
SPA är dock något jag älskar, jag var så lycklig och glad att hon uppmärksammat det! När vi kommer in så fick jag även välja mellan två behandlingar som hon valt ut åt mig. Jag tog en ansiktsbehandling på 50 min med koncentration på ansiktet och en lätt ryggmassage.
Innan behandlingen hade vi lite över 1 timme på SPA-avdelningen, vi simmade lite i poolen testade ångbastun och den vanliga bastun - testade det iskalla doppet och rakt in i bastun igen och sedan satt vi en stund i den varma poolen. Helt underbart! Vid 14:00 var det dags för ansiktsbehandlingen och den var underbar, massage utförd av kvinnor är den bästa! 
Vi bytte om och åkte hem igen vid ca 15:00, jag duschade snabbt och satte på mig finkläder - kjol och linne. Sen åkte vi in mot stan. Jag förstod väl på något sätt att det var middag på gång - klockan var ändå straxt innan 5. Vi parkerade bilen och promenerade mot stan. Vi kom till sist fram till Restaurang 1854. När Alexandra pratade med personalen som tog emot oss fick jag hålla för öronen. Vi blev visade till bordet. Ett bord med plats för 8 personer. Alexandras ord "blir vi fler eller är det bara ett skämt?". Jag hade ingen aning, men hon gick iväg en sväng för att ringa ett samtal... Medan hon var borta och jag kollade mobilen så dyker min chef (egentligen Alexandras, men samma jobb och han är i positionen över oss, struntsamma) och hans flickvän upp framför mig och grattar mig. Jag säger tack, ler och han säger tillbaka "Jaha, är ni också här. Stort bord, vi som inte beställt bord, vi sätter oss här då!" Jag skrattar och säger något i stil med "Haha, eller hur!". I samma veva börjar han välja en stol runt bordet och jag börjar bli väldigt nervös och säger "Va, ni skämtar?", otrevligt födelsedagsbarn. Jag ber om ursäkt till slut och dem sätter sig. Alexandra kommer nu tillbaka och ursäkta sig för att hon behövt smita iväg lite. Kort därefter kommer även Alexandras mamma och hennes man. vi kramas och dem sätter sig. Vi äter god mat och har det väldigt trevligt. Efter maten får jag min sista present, presentkort av Alexandras mamma på Ikanohuset. Perfekt eftersom jag älskar att shoppa. Så gulligt av henne!
Tanken var även att min mamma också skulle kommit, men hon låg tyvärr hemma sjuk och kunde därför inte komma.
 
Jag var i alla fall överlycklig och kände mig otroligt uppskattad efter den dagen/kvällen. TACK igen till alla inblandade, otroligt tacksam!
Här kommer bilder från dagen....


Kommentera här: